lördag 15 november 2008

Jag har i alla fall skapat en blogg om sömnad...

Första blogginlägget och jag har inte producerat något som jag kan fota och visa upp. Men det kommer! :)

Det var för 2 år sen som jag fick min fina symaskin en Husqvarna VIKING Platinum715 av min otroligt snälla pojkvän och jag har drömt om att börja använda den sedan dess! Nej, sedan innan dess till och med. Hm, ... jag har funderat över vad det är som håller mig tillbaka för det är verkligen en skam att bara låta den stå och samla damm. Är det månne bristen på resurser i form av tyger, snoddar, knappar, vlieseline, dragkedjor, skumgummi osv. osv.... Äsch, allt det är bara bortförklaringar egentligen. Jag tror det beror på att jag inte kan sy helt enkelt och det gör att jag tycker det är jätteläskigt att sätta nålen i nåt fint nyinköpt tyg. Vem ska jag fråga sen när jag stöter på patrull? Man är rädd att varje nytt projekt blir ännu ett UFO att lägga på hög...att det blir UFO på UFO så att säga. ;) Ja, för er som råkar vara än mer oinsatta än jag, UFO = unfinished object.

Förresten! Nu kom jag just ihåg att jag faktiskt har ett "objekt" som jag fotat och kan lägga upp här i bloggen. Jag sydde ju en sån där snutteflärpkudde ;) till min älskling S som man kan köpa för dyra pengar i affär'n. Den blev ju faktiskt riktigt fin om jag får säga det själv, och det får jag, så jag får passa på att ta tillbaka det där om att jag inte kan sy! Jag behöver alltså bara en rejäl spark där bak för att komma igång.
Man tager liksom vad man haver...

... åsså blir det tex. en Kamprad-groda...

... och lite annat smått och gott!

Kudden är stoppad med vadd och sydd i tyg och flärpar som jag hittat i lådor och på diverse plagg här hemma. Det rosa snöret som är fastsytt i ett av hörnen var tydligen mest lattjo att suga på! :)

(o: Så sätt igång nu då och P Y S S L A! :o)

Inga kommentarer: