tisdag 25 november 2008

Yrväders landskapströja

Jag måste visa ett fynd jag gjorde på Tradera häromveckan! Yrväder syr så fina grejer och av en slump hittade jag till en av hennes auktioner på nämnda nätsajt. Tröjpaketet hittade till vår brevlåda igår och vi var snabba med att prova innehållet på lilla S. :o) Den är verkligen jättefin!!

Tänk mamma! Snart kan du också sy såhär fint... :)

Tröjans ärmar är sydda i raglanmodell i bomullsinterlock med landskapsmotiv från Jofotex. Underbart! Orange muddar passar så fint till detta tyg.

Det kan vara svårt nog att få något gjort med en liten som tar mycket av ens vakna tid i anspråk, men med en snorförkyld dotter är det ännu svårare! Fast jag har lyckats komma lite längre i mitt eget raglanprojekt. Jag har ett superelastiskt tyg som jag använder när jag nu testar att sy en t-tröja med raglanärmar till lilla S. Men, så typiskt mig ...VARFÖR tog jag som nybörjare ett alldeles för knepigt tyg och en annorlunda variant av tröjmönster som första syprojekt!?
Kan någon svara på det??

Symaskinen får höra många svordomar. Kunde jag inte bara ha tagit ett vanligt bomullstyg och ett vanligt rätvinklat t-tröjemönster att börja med? :) Det är hursomhelst ett skoj experiment, men noggrann som jag är så grämer jag mig naturligtvis över de fula sömmarna (...som ingen kommer se ändå!). Jag ska nog vara glad att jag överhuvudtaget får den sydd!

Vad gäller ett av mina andra tidigare nämnda "alster" så ligger fulmonstret och väntar på att jag ska få ändan ur och åka över till svärmor och hämta lite garn och dylikt så att han kan få ögon, näsa, mun med mera...

1 kommentar:

Anonym sa...

Såklart! Lycka till med skapandet.