lördag 13 december 2008

Hemmasytt i present

Hm... det finns en viss överhängande risk att det kommer bli mycket hemmasytt i present till alla små bebiskalas vi ska gå på framöver. Det är många som står på tur att fylla 1 år nu. Först ut var lille C, ...som inte alls är särskilt liten längre... Han struttar omkring som en liten pojke nu och säger "titta" och viskar en massa hemligheter i ens öra... :) Han fick i alla fall en fleecefodrad halsduk och en napphållare i present av mig och S. Båda med Djungelbokentema! Fast eftersom jag var rädd att halsduken inte skulle passa honom och eftersom jag inte kunde komma ihåg om han sög på napp eller inte... så hade vi även med oss en liten "back up" i form av en julskiva... :) Som tur var såg det ut som att det hemmasydda kanske kunde komma till användning trots allt!

Himla gulligt tyg måste jag säga! Från början ett påslakan som jag hittat hos Stadsmissionen i deras härliga tyg-gömmor... ;)

Jag satt länge med halsduken och ändrade formen på halsringningen innan jag var klar. Ett tips till mig själv blir således att ha ett färdigt mönster att gå efter i framtiden! Underlättar massor. Jag satte dit två "honor" och en "hane" (syftar på tryckknapparna) så att storleken på halsringningen kan varieras lite.

Inspiration till napphållarens form och konstruktion fick jag av att läsa Gekkos blogg och hur hon hade gjort. Tack för det!

Hoppas C får användning för grejorna och att hans mamma blev glad. :o)

Inga kommentarer: