onsdag 11 februari 2009

Tadaa! Den är klar...


Vadan detta?


Vad är det som har fastnat i trädet där oppe? Är det botten på en väska jag ser, månntro...? Jo, det är det. Idag blev jag äntligen klar med min första väska och dagiskasse. Jag tror inte jag behöver säga det egentligen, men det är nog lika bra att jag gör det:
...grundmönstret härstammar givetvis från

Som en sann sybloggare (jag har nog sett hur ni gör, ni som är mer erfarna!) har jag släpat med mig mitt senaste alster ut i moder natur och hängt upp henne i en björk för en fotosession. Jag letade efter en tall..., men det fanns bara björk där ute idag...

Väskan är sydd av en massa pusselbitar bestående av tyget från en jeanskjol, en John Blund-gardin och fodrad med en bit av ett annat gulligt John Blund-tyg som jag köpte på Tradera. På bilden ovan är väskan vänd ut-och-in. Med denna stuvbit kom ett mönster till en förklädesklänning, ...tror jag! Hehe, få se vad det blir när jag syr efter mönstret. Jag ritade helt sonika av det från tyget... Storlek 56, 62, 68 cl? Vem vet! ;)

Avslutar detta inlägg med en liten hälsning...
"Kvisten i örat, alla sybloggare!"
...som kan tolkas ungefär såhär:
Heja, heja! Ut i skog och mark med er och häng upp fler av era härliga kreationer! :D

6 kommentarer:

Roblin sa...

Tjusigt!
När jag har köpt ny maskin (eller skrämt liv i åbäket jag har) kanske jag kan ge mig på ett sådant projekt också.
Söta tyger också.
Kommer den användas som dagiskasse snart för lilla S eller blir hon kvar hemma en stund till?

Lattjo liten pryl sa...

Hon blir hemma till augusti/september, men sen får hon ta sin lilla kasse (som hon för övrigt ryms utmärkt i själv) och traska iväg till dagis på morgnarna. :) Till dess kommer den proppas full med grejer varje gång vi åker över till mor- och farföräldrarna.

Malin sa...

Jag har bytt till min bodymönstret eftersom jag hade, precis som du, svårt att få tag på ett på egen hand. Vi kan byteshandla om du vill :-)

Krimskrams sa...

Så fina väskor! Jag har lite John Blund-tyg liggande här hemma, men har svårt att bestämma mig för något plagg som är värdigt nog att sy av det!

Förresten så kan ett örngott räcka som yttertyg till en jacka om det är till en ganska liten en, eller så kan man ha ett annat tyg som ärmar?

J sa...

Åh värsta bra dagiskassen alltså, å härligt tyg också! Bra Ninda :-)
Leo har utmanat er :-)

Malin sa...

Underbart härlig JohnBlund-väska för övrigt :-) Ja, jag brukar byta mot ett annat mönster eller en liten stuvbit. Men självklart ska du ha ett bodymönster så säg bara till vilken/vilka storlekar du vill ha och maila adress etc till mig så fixar vi det :-) malinsamaris[a]yahoo.se Mvh Malin