fredag 6 februari 2009

Tick tock, tick tock...

Klockan går och tiden rinner iväg...


Är klockan halv nio på morgonen eller kvällen för dig...?


Jag blir ofta stressad över detta med tiden ...eller snarare bristen på tid. Dygnet har för få timmar helt enkelt. Dagtid har man en liten charmig S som rycker och drar i tyger, bollfransar ;), mönster, saxar och mammas byxben och... ja, ni förstår säkert hur det kan vara. Det är för det mesta omöjligt att få nåt vettigt gjort dagtid med en sån liten busa hemma som kräver ens uppmärksamhet.

Och på kvällen har den där sista gnuttan ork oftast försvunnit, så att ägna sig åt alla de kreativa tankar och idéer som översvämmar min lilla hjärna då är ofta dömt att misslyckas...



Highway to Hell - ...hittar man ibland sent en kväll i senaste numret av Ottobre.



Så med detta inlägg ville jag passa på att lämna ett litet livstecken från mig här på bloggen! :) Jag syr för tillfället på en tygkasse (á la knåpmodern såklart!) som redan ser lite lustig ut! Jag har nämligen valt att sy den delvis i ett jeanstyg som jag hade alldeles för lite av... Så det är ett projekt att pussla ihop en massa småbitar för att tex. få till "böjen" på handtaget och för att täcka hörnor där det saknas tyg.. Haha! Få se hur den blir när den är klar, för klar ska den bli. Jag vägrar låta det här projektet bli just another U.F.O.! :D

Till dess kanske jag borde börja sörpla Blutsaft och knapra annat potentiellt uppiggande...?


Detta är en lattjo liten publikfråga:

När på dygnet är du som mest aktiv i syhörnan? ...och... Har du småbarn? :o)

3 kommentarer:

Husfrun på landet sa...

Hihi, jag försökte sy igår, mitt på dan. Det gick hyffsat bra, men det resulterade i massa jobb, trollet hade fått leka fritt i köksskåpen och det var en hel del att plocka upp efteråt. Pust. Jag brukar paxa helgerna för lite sytid i lugn o ro. Kan tyvärr inte sy på kvällarna när trollet sover, för han vaknar så attans lätt :(
Jag måste säga, jag tycker kassen har stora potential, den är redan jättefin :)

Anonym sa...

jag är effektivast när alla andra i huset gått och sova, efter 22 någon gång. Då kan jag hålla på till 01-02 och sedan gå och sova. Synd ringer klockan 06.15 på vardagsmorgnarna för att stora barnen skall hinna till skolan och lilla babysen vaknar ännu flera gånger på natten och kan ta morgon redan efter 4.30 underligt nog är jag inte trött.... är väl ännu babishormoner som hjälper.....

Roblin sa...

just nu har min vanliga maskin pajat så jag håller mig i TV soffan med min virkning, men annars så är det efter 20 som det händer mest här hemma när Livsen sover. Dagtid så sover hon ju middag en gång och då kan man också hinna påbörja ett och annat. ibland går hon med på att jag får sy när hon är vaken, funderar på att ställa en barnstol vid mitt sybord så kan hon sitta där och leka för hon gillar att sitta med i mitt knä och kika.