torsdag 22 januari 2009

"Schmetz" låter som en svordom...



Framsida
Jag blir toookig! Varför gör man ett sånt här plastfodral som inte går att ta sig in i utan att man måste använda sig av ett rågat mått övervåld!?!?

Baksida
Den har som små "haspar" på baksidan som försluter fodralet typ ...för alltid! Därför får mitt Schmetz-kletschfodral förbli öppet! Man vet aldrig, rätt vad det är behöver man kanske komma åt innehållet... Det kanske var därför jag köpte nålarna liksom.
Det är givetvis här som min nästa fråga till er kommer in i bilden:
Hur öppnar man ett sånt här plastfodral egentligen?
Vad är tricket?

2 kommentarer:

Heimlaga sa...

Du skjuter upp den vita plasten(baksidan)fram till det tvärgående "vecket" på baksidan. Då kan denna översta del lätt vikas bakåt så att nåländarna(den trubbiga delen)friläggs och du lätt kan plocka ut den nål du vill ha. Sen stänger man på samma sätt fast tvärtom.

Lattjo liten pryl sa...

Åh, tack för ditt svar, Heimlaga!!
Mitt problem var från början att jag liksom inte alls förmådde att få upp den vita plasten på baksidan överhuvudtaget. När sen övervåld var tvunget att användas så går det jättelätt att skjuta upp plasten och vika kanten bakåt. Jag måste nog testa på ett nytt sånt plastfodral som inte råkat ut för min och sambons galna vrede! ;)