onsdag 28 januari 2009

Tetraförvaring

Jag blev inspirerad av Pumlas tetranecessär och ville prova att sy en sån själv. Jag hittade en bit röd/vit vaxduk och en grå dragkedja (15 cm) som jag fått från min svärmors tyg- och sybehörsförråd.


Detta tänkte jag kunde passa som första projekt för att lära sig sy en dragkedja! Det bidde "par i tetror" och dragkedjorna till dessa syddes på olika sätt, så jag vet inte riktigt vad jag har lärt mig. Jag måste nog sy några fler dragkedjor... Den blå dragkedjan med ring hade en plastad yta längst ner som inte gick att sy igenom så jag är osäker på hur den egentligen ska fästas till exempel? Måste sy mer och läsa på nånstans om hur man syr dragkedjor... :)


Den blågrå/vita tetran är sydd i vaxad bomull, en stuvbit köpt på Åhléns. Båda är fodrade med en lika stor bit (som yttertyget) gammal vit vaxduk från svärmors tyggömmor. :) Det gav tetran lite extra stadga att fodra dem på det sättet.

Beskrivning hur man gör hittar du på Ica-kurirens hemsida.


2 kommentarer:

Husfrun på landet sa...

Dom var supersnygga!! Har handlat på mig några meter vaxduk så jag ska också använda det i fortsättningen :) Nu ska jag till Åhléns o kika på rean, kanske fynda lite.

Retro Elephant sa...

Hej Linda! Tack för dina trevliga kommentarer på min blogg! Jag har faktiskt inte kikat i det nyaste ottobre nummret så jag vet inget om skorna som finns där. Det här är ett nytt (amerikanskt) mönster som jag hittade på loppis. Ser ut att vara hemgjort, utprintat från datron men bra var det!

Om du provar ottobremönstret så måste du visa resultatet sen :)

Ha det bra!

//Lina